Blog

Arskom Group to przede wszystkim ludzie. Eksperci i pasjonaci, którzy stale pogłębiają swoją wiedzę i zdobywają nowe umiejętności. W tym miejscu specjalnie dla Was piszemy o tym, co w świecie marketingu najważniejsze i najciekawsze.

Real Time Marketing: marki po meczu Polska - Kolumbia

Real Time Marketing: marki po meczu Polska - Kolumbia

2018-06-25 14:22:28 - Autor: Andrzej Soboń / współpraca Monika Rąpała

Porażka reprezentacji Polski z Kolumbią 0:3 przekreśliła szanse na awans z grupy mistrzostw świata w piłce nożnej. O ile po pierwszym meczu z Senegalem kibice mogli jeszcze sobie tłumaczyć przegraną słabszą dyspozycją dnia, o tyle każdy gol ekipy z Ameryki Południowej utwierdzał w przekonaniu, że Polacy są po prostu gorsi piłkarsko od rywali. Na końcowy wynik i koniec marzeń o fazie pucharowej zareagowali nie tylko kibice, ale również marki.

Ceneo

Bardzo szybko zareagowała wyszukiwarka cen. Ciekawe nawiązanie do rozpoczynającego się właśnie sezonu urlopowego. Macie już walizkę?

Nivea

Nivea postawiła na promocję swojego szamponu dla mężczyzn. Lekki prztyczek w kierunku konkurencyjnego produktu, który reklamuje kapitan kadry. Zgadzacie się, że to był zimny prysznic?

KFC

Krótki i trafiony przekaz w połączeniu z własnym produktem skierowanym do konsumentów – wszystko się zgadza. RTM w punkt.

 

Muzeum Narodowe w Warszawie

Muzeum zyskało wiele na szybkiej reakcji po meczu z Senegalem, publikując po prostu obraz Jacka Malczewskiego „Chłopiec zakrywający oczy”. Tym razem nie zobaczyliśmy nic nowego, a jedynie udostepnienie poprzedniego posta. Dosyć wymowne i wiele mówiące.

Muzeum Łazienki Królewskie

Śladem Muzem Narodowego poszło Muezeum w Łazienkach Królewskich publikując rzeźbę. Naszym zdaniem zbyt mało oryginalne w kontekście MN.

Teatr Muzyczny w Poznaniu

W inną stronę poszedł poznański teatr – wykorzystanie potencjału mema + własna inwencja – plus za działanie, chociaż raczej przeszło bez echa.

Ballantines

Marka alkoholowa za każdym razem reaguje szybko na boiskowe wydarzenia. Tym razem „zagrali” tylko hasłem i o ile po meczu z Senegalem „Szklanka była jeszcze do połowy pełna”, o tyle teraz w grze pozostała już tylko marka whisky.

Żywiec

Producent piwa aktywny, można powiedzieć już – jak zwykle. Żywiec ma dla kibiców prosty przekaz – „Ż toczy się dalej”. Zgadzamy się w stu procentach.

Perła

Z kolei lubelski browar zadaje prowokacyjne pytanie, które już doczekało się dziesiątek odpowiedzi. Bardzo dobre zaangażowanie fanów w aktualnym temacie – strzał w dziesiątkę!

Wyborowa

Jeden z najbardziej kontrowersyjnych wpisów pomeczowych. Fani podzielili się na dwa obozy, ale trzeba przyznać, że udało się wzbudzić dyskusję.

Carlsberg

Najbardziej grzecznie zachował się Carlsberg. Krótki wrzut z wpisem „Liczymy na Was w kolejnym meczu!” nie wzbudził emocji, ale sprowokował bardziej merytoryczne komentarze pod zdjęciem, niż pod działaniami bardziej kontrowersyjnymi.

 

Andrzej Soboń / współpraca Monika Rąpała